Πέντε μεγάλοι Έλληνες. Ο φίλος Αθήναιος μου απηύθυνε την πρόσκληση να απαντήσω στην έρευνα που διοργανώνει η τηλεόραση του ΣΚΑΙ και λήγει σήμερα. Έχουμε και λέμε:
Καταρχήν πάντα με συγκινούσαν οι ιδέες και λιγότερο τα πρόσωπα. Τα πρόσωπα έρχονται και παρέρχονται, οι ιδέες μένουν. Ωστόσο θα ξεχώριζα τους παρακάτω:
Ως πολιτικό θα ψήφιζα τον Ιωάννη Καποδίστρια. Προσπάθησε να δημιουργήσει ένα οργανωμένο κράτος από το μηδέν. Ήρθε σε σύγκρουση με το κατεστημένο της εποχής και το πλήρωσε με τη ζωή του. Οι σημερινές μεταρρυθμίσεις φαντάζουν ως «παιχνιδάκι», μπροστά στα όσα ξεκίνησε εκείνη την εποχή ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας.
Θα ψήφιζα επίσης τους Ικτίνο και Καλλικράτη που σε συνεργασία με τον Φειδία, μας χάρισαν τον Παρθενώνα. Το ισχυρότερο σύμβολο της Ελλάδας διαχρονικά. Σύμβολο μιας εποχής για την οποία οι Έλληνες είμαστε περήφανοι και γνωστοί σε όλο τον κόσμο.
Άφησα τελευταίο τον γιατρό Γιώργο Παπανικολάου. Σήμερα το τεστ Παπ χρησιμοποιείται παγκοσμίως για την διάγνωση του καρκίνου της μήτρας και σώζει ζωές.
Αυτά!
