Πρόκειται ίσως για την πιο πετυχημένη ραδιοφωνική διαφήμιση της νέας χρονιάς. Είναι από τα Jumbo και περιγράφει τα όσα διαδραματίζονται το τελευταίο χρονικό διάστημα στη δημόσια ζωή της χώρας. Καταλήγει με τη φράση: "δεν μας φτάνουν τα φτηνά, τα τζάμπα θέλουμε"!
Με αφορμή αυτή την φράση βλέπω με σκεπτικισμό την κίνηση "δεν πληρώνω". Καταρχήν θα πρέπει να υπάρξει μια διάκριση. Μεταξύ εκείνων που είναι επαγγεματιές του τζάμπα και εκείνων που πραγματικά δεν έχουν να πληρώσουν. Στις μέρες υπάρχουν και αυτοί και θα πρέπει όλοι να το αντιληφθούν.
Εντάξει θα συμφωνήσω με ορισμένους ότι κανείς δεν μπορεί να υποστηρίξει αυτή την κίνηση. Άλλο αυτό και άλλο όμως να μην βλέπουμε την πραγματικότητα. Και η πραγματικότητα λέει ότι αποτελεί τουλάχιστον παγκόσμια πρωτοτυπία να πληρώνουμε έναν αυτοκινητόδρομο που θα... ανακατασκευαστεί σε μεγάλο μέρος του, με υψηλό τίμημα διοδίων, που θα προέρχονται από τους νυν χρήστες.
'Οσον αφορά το "δεν πληρώνω σε λεωφορεία και μετρό". Το τίμημα του 1,40 είναι υψηλό, άδικο και ανορθολογικό. Η τεχνολογία σήμερα προσφέρει τα μέσα ώστε κάθε χρήστης των μέσων μαζικής μεταφοράς να πληρώνει για όσα χιλιόμετρα χρησιμοποιεί τα μέσα. Μπορεί η κυβέρνηση να την χρησιμοποιήσει και να επενδύσει σε αυτή την τεχνολογία.
Όσο η κυβέρνηση δεν αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα και όσο δεν βρίσκει λύσεις στα προβλήματα που το κράτος δημιουργεί τόσο θα αυξάνονται τα φαινόμεν ανομίας.
Θα καταλήξω με το status ενός φίλου χθές στο Facebook:
"Σύμφωνοι, το κίνημα "δεν πληρώνω", είναι ανεύθυνοι λαϊκιστές καραγκιόζηδες και
τζαμπατζήδες που πυροδοτούν κοινωνικές εκρήξεις. Όταν το ΚΡΑΤΟΣ δεν πληρώνει τις
υποχρεώσεις του απέναντι σε ιδιώτες, όταν με το "έτσι θελω" κ χωρίς καμία δικαιολογία, πλήν του τσαμπουκά του σφραγιδοκράτορα, κομματικοί μανδαρίνοι δημιουργούν πρόβλήματα ρευστότητας σε υγιείς επιχειρήσεις (εν μέσω κρίσης, μάλιστα...) πώς λέγεται;"