Το παιχνίδι το έχουμε ξαναδεί. Κάποιος κάνει τον κακό. Στην προκειμένη περίπτωση η τρόικα. Και κάποιος κάνει τον καλό. Στην προκειμένη περίπτωση η κυβέρνηση. Μόνο που τέτοιου είδους επικοινωνιακές πρακτικές είναι ξεπερασμένες καθώς η κοινωνία έχει εκπαιδευτεί και τις καταλαβαίνει με την πρώτη.
Είναι προφανές ότι η εφαρμογή του μνημονίου δεν έχει πετύχει τους στόχους της. Αν είχαν επιτευχθεί θα είχαν ανακοινωθεί. Ποιος έχει θετικά νέα και δεν τα ανακοινώνει; Άλλωστε θα ήταν ανόητο να πιστέψει κάποιος ότι έλλειμα και χρέος θα μειωνόταν με αυτή την πολιτική. Όπως επίσης θα ήταν πραγματικά μεγάλη έκλπηξη εάν απέδιδε η πολιτική μειώνω τα εισοδήματα, αυξάνω τους φόρους. Για τον απλό λόγο ότι με αυτόν τον τρόπο δεν κινείται χρήμα στην αγορά. Και αυτο είναι κάτι παραπάνω από οφθαλμοφανές σήμερα στην Ελλάδα.
Προφανώς το Plan B λέει "πωλείται όπως είναι επιπλωμένο". Take it or leave it. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι και αποκρατικοποιήσεις πρέπει να γίνουν και η περιουσία του δημοσίου πρέπει να αξιοποιηθεί. Αλλά να υπάρχει ένα πρόγραμμα που να παρουσιασθεί στην κοινωνία. Συγκεκριμένο, με χρονοδιάγραμμα και με οριοθέτηση αποτελεσμάτων σε βάθος χρόνου. Δυστυχώς επελέγει ο χειρότερος τρόπος να αναγγελθεί. Προσωπικά δεν με ενοχλεί ότι ανεγγέλθει από την τρόικα και όχι από την ελληνική κυβέρνηση αν και το ορθό θα ήταν να το αναγγείλει η εκλεγμένη κυβέρνηση. Με ενοχλεί που ένα τόσο σοβαρό θέμα αντιμετωπίζεται με απίστευτη προχειρότητα και δίχως επιχειρήματα που θα λειτουργήσουν υποστηρικτικά στην κοινή γνώμη.
Έτσι συνέβη και με το μνημόνιο και η κοινωνία έφτασε στα άκρα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτό θα συμβεί και τώρα με μόνο αποτέλεσμα τη δυσφήμηση των όσων αναγκαίων αλλαγών πρέπει να υπάρξουν στην πατρίδα μας.
Είναι προφανές ότι η εφαρμογή του μνημονίου δεν έχει πετύχει τους στόχους της. Αν είχαν επιτευχθεί θα είχαν ανακοινωθεί. Ποιος έχει θετικά νέα και δεν τα ανακοινώνει; Άλλωστε θα ήταν ανόητο να πιστέψει κάποιος ότι έλλειμα και χρέος θα μειωνόταν με αυτή την πολιτική. Όπως επίσης θα ήταν πραγματικά μεγάλη έκλπηξη εάν απέδιδε η πολιτική μειώνω τα εισοδήματα, αυξάνω τους φόρους. Για τον απλό λόγο ότι με αυτόν τον τρόπο δεν κινείται χρήμα στην αγορά. Και αυτο είναι κάτι παραπάνω από οφθαλμοφανές σήμερα στην Ελλάδα.
Προφανώς το Plan B λέει "πωλείται όπως είναι επιπλωμένο". Take it or leave it. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι και αποκρατικοποιήσεις πρέπει να γίνουν και η περιουσία του δημοσίου πρέπει να αξιοποιηθεί. Αλλά να υπάρχει ένα πρόγραμμα που να παρουσιασθεί στην κοινωνία. Συγκεκριμένο, με χρονοδιάγραμμα και με οριοθέτηση αποτελεσμάτων σε βάθος χρόνου. Δυστυχώς επελέγει ο χειρότερος τρόπος να αναγγελθεί. Προσωπικά δεν με ενοχλεί ότι ανεγγέλθει από την τρόικα και όχι από την ελληνική κυβέρνηση αν και το ορθό θα ήταν να το αναγγείλει η εκλεγμένη κυβέρνηση. Με ενοχλεί που ένα τόσο σοβαρό θέμα αντιμετωπίζεται με απίστευτη προχειρότητα και δίχως επιχειρήματα που θα λειτουργήσουν υποστηρικτικά στην κοινή γνώμη.
Έτσι συνέβη και με το μνημόνιο και η κοινωνία έφτασε στα άκρα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτό θα συμβεί και τώρα με μόνο αποτέλεσμα τη δυσφήμηση των όσων αναγκαίων αλλαγών πρέπει να υπάρξουν στην πατρίδα μας.