Βρισκόμαστε λίγα 24ωρα πριν ανοίξουν οι κάλπες των γαλλικών εκλογών. Για όσους παρακολουθήσαμε από κοντά την προεκλογική εκστρατεία των υποψήφιων, θα μπορούσαμε να πούμε ότι πρόκειται για την πιο ενδιαφέρουσα των τελευταίων ετών στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Εξίσου ενδιαφέρουσα ήταν και η προεκλογική περίοδος στην Ιταλία, όπου υπήρξε μάχη σώμα με σώμα. Γεγονός που σημαίνει ότι το ενδιαφέρον για την πολιτική κερδίζει και πάλι έδαφος. Καθοριστικό ρόλο σε αυτό νομίζω ότι έχει παίξει η επικοινωνιακή στρατηγική και τα εργαλεία που χρησιμοποίησαν τα κόμματα και τα πρόσωπα για να φέρουν και πάλι τους πολίτες κοντά στην πολιτική. Στο σημείο αυτό αποδεικνύεται πόσο χρήσιμος είναι ο ρόλος των συμβούλων στρατηγικής και επικοινωνίας για τους σύγχρονους πολιτικούς αλλά και την βελτίωση της ποιότητας της δημοκρατίας. Στη Γαλλία τα βιβλία των υποψηφίων έγιναν best seller, οι τηλεοπτικές εμφανίσεις των υποψηφίων αγγίζουν σε τηλεθέαση το παιχνίδια του Champion League, η εκστρατεία του Σαρκοζί στο Ιντερνετ με το Nicola Sarkozy TV (NSTV) στέφθηκε με επιτυχία καθώς πάνω από 80000 Γάλλοι την ημέρα έβλεπαν τα video του δεξιού υποψηφίου.
Όσον αφορά το αποτέλεσμα πιστεύω ότι τελικώς νικητής και του πρώτου και του δεύτερου γύρου θα είναι ο Σαρκοζί. Γιατί το αξίζει. Μιλήσε ξεκάθαρα στους Γάλλους πολίτες. Αμφισβήτησε το Γαλλικό Κοινωνικό Κράτος και τόνισε πως το καλύτερο κοινωνικό μοντέλο είναι αυτό που δίνει εργασία σε όλους. Μίλησε για ελεγχόμενο φιλελευθερισμό και μείωση της φορολογίας. Είναι ο μοναδικός πολιτικός που σε καθαρά προεκλογική περίοδο ζητά από τους Γάλλους να δουλέψουν περισσότερο και να αφήσουν το 35ώρο στην άκρη. Δεν προβάλει κάποιο μεγαλεπήβολο όραμα. Αυτό που ζητά είναι ρεαλισμός και αποτελεσματικότητα. Η καμπάνια του από την αρχή μέχρι σήμερα είχε νεύρο, ρυθμό και απευθυνόταν μέρα με τη μέρα στο σύνολο των Γάλλων. Κατηγορήθηκε για το δυναμισμό του καθώς οι Γάλλοι πολιτικοί είχαν μάθει να κολακεύουν τους πολίτες. Αναμφίβολα όλη του η καμπάνια είχε πολύ μεγάλο ρίσκο για ένα τόσο καλομαθημένο κοινό, όπως είναι οι Γάλλοι ψηφοφόροι.
Εάν κερδίσει, κανείς δεν θα μπορεί να πει ότι κορόιδεψε τους Γάλλους. Από την επόμενη μέρα ξεκινούν τα δύσκολα. Για τον ίδιο, την Γαλλία αλλά και την Ευρώπη η οποία περισσότερο από ποτέ έχει ανάγκη από τέτοιους πολιτικούς.
Υ.Γ. Να ένα πολύ καλό blog για τις γαλλικές εκλογές: http://leblog.talk.newsweek.com/
