Η προσφυγή στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και τα μέτρα που αναμένεται να ανακοινωθούν αύριο συνταράσσουν την ελληνική κοινωνία και οι αντιδράσεις θα είναι απρόβλεπτες. To πρωτοσέλιδο του Economist παρουσιάζει την Ελλάδα υπό κατοχή. Είναι σίγουρο ότι πολλοί Έλληνες ήδη αισθάνονται έτσι. Τα όσα διαρρέονται από τις συζητήσεις των κυβερνητικών στελεχών σχετικά με τον ρόλο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΔΝΤ επιτείνουν αυτή την πεποίθηση. Αφέλεια, ανικανότητα, κόπωση; Ίσως.
Το ζήτημα είναι πως θα βγούμε σοφότεροι από τη νέα κατάσταση που προκύπτει. Στη δημοσκόπηση της Kappa Research για το Βήμα της Κυριακής το 84% πιστεύει ότι η κρίση αυτή είναι μια ευκαιρία να αλλάξουμε το πολιτικό σύστημα και να προοδεύσουμε. Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών θα περάσει δύσκολες μέρες. Η οργή, η θλίψη, η απογοήτευση, ο φόβος και η ντροπή που καταγράφονται στην ίδια έρευνα μπορούν να αποτελέσουν αφετηρία η Ελλάδα να μην φτάσει ποτέ στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα. Για να συμβεί αυτό οι ίδιοι οι πολίτες πρέπει να κάνουν τη δική τους επανάσταση. Να θέσουν στο περιθώριο όλους εκείνους που οδήγησαν την πατρίδα μας στην χρεοκοπία. Όσους υπηρέτησαν σε θέσεις ευθύνης και έβαλαν πάνω από την Ελλάδα, την προσωπική τους πολιτική επιβίωση.
Ένα πρέπει να είναι το μήνυμα: Όσο δύσκολα θα περάσουμε εμείς, τόσο δύσκολα να περάσουν και αυτοί. Η πολιτική τους απαξίωση είναι η χειρότερη των τιμωριών. Πιο σκληρή και από το να οδηγηθούν στη φυλακή. Οι Έλληνες όμως θα πρέπει να απεξαρτηθούν από την πελατειακή λογική, τα ωραία λόγια, τα επικοινωνιακά τρυκ και να αναδείξουν ανθρώπους που λένε την αλήθεια, έχουν όρεξη για δουλειά και διάθεση προσφοράς στον τόπο.
