Αρκούν οι φόροι;

4.3.10

Το ΒΗΜΑ στο σημερινό πρωτοσέλιδο του γράφει ότι η αυλαία της μεταπολίτευσης έπεσε χθες με την ανακοίνωση των μέτρων από την κυβέρνηση. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι: «Η αυλαία της μεταπολίτευσης έπεσε χθες ταυτόχρονα με την ανακοίνωση των μέτρων διάσωσης της ελληνικής οικονομίας. Η επόμενη περίοδος δεν μπορεί παρά να είναι εποχή αξιοπιστίας και ανταγωνιστικότητας. Η εποχή του ανέξοδου πολιτικαντισμού και του υπερκαταναλωτικού μοντέλου τελείωσε οριστικά και αμετάκλητα».

Θα μπορούσε όντως να πέσει η αυλαία της μεταπολίτευσης εάν χθες ακούγαμε και τολμηρές διαρθρωτικές αλλαγές όπως:
Τι σχεδιάζει η κυβέρνηση θέμα των αποκρατικοποιήσεων;
Πως θα μειώσει τη σπατάλη στα δημόσια νοσοκομεία και πόσα χρήματα θα εξοικονομηθούν από τη μείωση;
Αν σκοπεύει να απαντήσει στην πρόταση Ερντογάν για μείωσει των εξοπλιστικών προγραμμάτων και πόσα χρήματα θα κερδίσουμε από αυτή;
Πως σκέφτεται να αξιοποιήσει την περιουσία του Δημοσίου; Ο Αλέξης Παπαχελάς αναφέρει στο σημερινό του άρθρο την περίπτωση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό;
Αν θα απελευθερώσει τα κλειστά επαγγέλματα;
Και βέβεια πολλές άλλες διαθρωτικές αλλαγές που θα έφερναν όχι μόνο έσοδα αλλά θα έδειχναν ότι εκτός και αλλαγή νοοτροπίας και προσανατολισμού της ελληνικής οικονομίας.

Αντίθετα όπως προκύπτει από το παρακάτω σχεδιάγραμμα της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ έσοδα στηρίζονται κυρίως σε προβλέψεις για την είσπραξη φόρων και σε έσοδα που θα προκύψουν από τις μειώσεις στις αμοιβές των δημοσίων υπαλλήλων:



Για τους δημοσίους υπαλλήλους, εντάξει κάποια στιγμή έπρεπε να πληρώσουν καθώς η μονιμότητα και μόνο αξίζει περισσότερα από τα δώρα και τα επιδόματα. Για τους φόρους όμως το παρελθόν δεν είναι ενθαρρυντικό γιατί ο εισπρακτικός μηχανισμός του κράτους δεν έχει αποδειχθεί αποτελεσματικός. Επιπλέον, για να εισπράξεις από τον ΦΠΑ τα προβλεπόμενα ποσά, σημαίνει ότι η αγοραστική δύναμη δεν θα επηρεασθεί αρνητικά.

Στις άμεσες αντιδράσεις θα πρέπει να σημειώσουμε αυτή του ΚΚΕ. Καλεί, τους δημοσίους υπαλλήλους ουσιαστικά γιατί τα μέτρα που ανακοινώθηκαν περισσότερο αυτούς αφορούν, σε ξεσηκωμό.



Η κοινή γνώμη όμως έχει διαφορετική άποψη. Θα χρησιμοποιήσω και πάλι στοιχεία από την έρευνα της MRB όπου το 64% λέει ότι η χώρα δεν αντέχει απεργίες. Ακόμη και στο χώρο της Αριστεράς υπάρχουν ενστάσεις για τυχόν παρατεταμένες απεργίες.



Αξιοσημείωτη και η στάση του Αντώνη Σαμαρά. «Τα προβλήματα της χώρας είναι πολύ σοβαρά. Και γι’ αυτά έχουν διαχρονική ευθύνη όλα τα κόμματα που κυβέρνησαν. Ασφαλώς έχει ευθύνες και η Νέα Δημοκρατία. Η Νέα Δημοκρατία διέπραξε σφάλματα και τα πλήρωσε. Σήμερα, έχει γυρίσει σελίδα. Δεν απολογούμαι, λοιπόν, για κανένα. Κοιτάζω το μέλλον». Οι αποστάσεις από το παρελθόν της Νέας Δημοκρατίας σαφείς και ενδεδειγμένες θα προσθέταμε.


blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails
 
 
 

ΒΑΣΙΛΗΣ ΦΕΥΓΑΣ


V. Fevgas, Mirotheou Fevgas Campaigns from Institute of Communication on Vimeo.


Ο Βασίλης Φεύγας έχει σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες και Διεθνείς Σχέσεις στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και έχει πραγματοποιήσει τις μεταπτυχιακές του σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Sheffield της Μεγάλης Βρετανίας. Εργάζεται ως σύμβουλος πολιτικής στρατηγικής και επικοινωνίας και είναι ιδρυτής της Mirotheou, Fevgas Campaigns. Τα τελευταία 12 χρόνια έχει οργανώσει και συμμετάσχει σε δεκάδες προεκλογικές εκστρατείες, εθνικού ή τοπικού χαρακτήρα, εντός και εκτός Ελλάδας.



View Vassilios Fevgas's profile on LinkedIn