H Deutsche Telecom δεν χρειάζεται τις δικές μου συστάσεις. Ως ένας παγκόσμιος τηλεπικοινωνιακός κολοσσός δεν τις έχει ανάγκη. Προκαλεί, όμως, έκπληξη οι αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η πρόθεσή της να αγοράσει μετοχές του ΟΤΕ. Αντιδράσεις από την αξιωματική αντιπολίτευση όπου επί των ημερών της προχώρησε στην μετοχοποίηση του ΟΤΕ. Κοινός στην ιδιωτικοποίηση του. Οι αντιδράσεις των αριστερών κομμάτων δεν προκαλούν έκπληξη. Είναι. Αναμενόμενες και συνεπείς με τις ιδεολογικές αρχές του κρατισμού τον οποίο πρεσβεύουν.
Δύο είναι τα κύρια επιχειρήματα όσον αντιδρούν στην είσοδο της Deutsche Telecom στον ΟΤΕ.
Το πρώτο ό,τι είναι εθνικού και στρατηγικού χαρακτήρα σημασίας επιχείρηση. Σύμφωνοι, έτσι είναι. Το ερώτημα είναι πως εξυπηρετούνται τα εθνικής και στρατηγικής σημασίας συμφέροντα; Από έναν ΟΤΕ απομονωμένο στην ελληνική πραγματικότητα ή ενός ΟΤΕ με στρατηγικές συμμαχίες και μεταφορά εκτός των κεφαλαίων και της τεχνογνωσίας του επιπέδου της Deutsche Telecom ή οποιασδήποτε αναλόγου επιπέδου πολυεθνικής εταιρείας;.
Το δεύτερο επιχείρημα είναι η μέθοδος που ακολουθείται για την είσοδο της γερμανικής πολυεθνικής στον ΟΤΕ. Η MIG η οποία κατείχε νόμιμα μετοχές του ΟΤΕ και λειτουργεί επίσης νομίμως στην Ελλάδα πουλάει τις μετοχές της σε μια άλλη εταιρεία. Εταιρεία η οποία συν τις άλλοις είναι και τηλεπικοινωνιακός φορέας με υψηλή τεχνογνωσία. Έτσι είναι τα deals. Σε καθεστώς ελεύθερης αγοράς λειτουργεί η ελληνική οικονομία, εισηγμένος στο χρηματιστήριο είναι ο ΟΤΕ, οπότε που είναι και το πρόβλημα;
Η αλήθεια είναι ότι οι αιτιάσεις για την είσοδο της Deutsche Telecom είναι τετριμένες και μάλλον γίνονται για την τιμή των όπλων. Όπως τετριμένες είναι και οι απαντήσεις που δίνω σε αυτές τις αιτιάσεις. Αλλά σε μια χώρα όπου το αυτονόητο είναι συχνά το ζητούμενο, θεωρώ ότι πρέπει να επαναλαμβάνονται
