Οι έρευνες της κοινής γνώμης που έχουν δημοσιευθεί έως τώρα για το ασφαλιστικό είναι αποκαλυπτικές για το πως αξιολογούν οι πολίτες τα κόμματα και τους κοινωνικούς εταίρους σχετικά με το θέμα αυτό. Σε έρευνα της εταιρείας MRB για τον Ελεύθερο Τύπο το 75,2% των ερωτώμενων αξιολογεί αρνητικά τη στάση της κυβέρνησης. Επίσης, αρνητικά αξιολογεί το 74,7% τη στάση του ΠΑΣΟΚ, το 54,5% τη στάση του ΚΚΕ, το 42,7 τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ και το 61% τη στάση του ΛΑΟΣ. Αρνητική είναι η αξιολόγηση και των κοινωνικών εταίρων: 55,5% αρνητικές κρίσεις για τα συνδικάτα, 58,6% για τον ΣΕΒ. Οι αρνητικές κρίσεις δεν σταματούν εδώ. Το 62% των πολιτών αξιολογεί αρνητικά και τη στάση των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
Τι σημαίνουν τα παραπάνω; Η κυβέρνηση δεν μπορεί να πείσει για την «ασφαλιστική μεταρρύθμιση» (όρος τουλάχιστον αποτυχημένος σε επικοινωνιακό επίπεδο). Η αντιπολίτευση δεν μπορεί να πείσει για τις δικές της προτάσεις και να αναδείξει τα αρνητικά σημεία των κυβερνητικών προθέσεων. Τα συνδικάτα και ο ΣΕΒ προφανώς δεν έχουν πει κάτι για το οποίο οι πολίτες να μπορούν να τους αξιολογήσουν θετικά. Τα, δε, Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης δεν μπορούν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να ενημερώσουν τους πολίτες με υπευθυνότητα και σοβαρότητα. Δηλαδή όλο το σημερινό σύστημα πολιτικής και κοινωνικής διαχείρισης της εξουσίας έχει αποτύχει στον ρόλο τους. Για ένα θέμα στο οποίο, σε άλλη έρευνα της εταιρείας Public Issue, το 64% απαντά ότι τους αφορά προσωπικά και 73% εξ αυτών ότι τους βλάπτει.
