Χθες βράδυ ξεκίνησα να διαβάζω το βιβλίο του Bill Clinton “Giving”. Οι πρώτες σελίδες είναι διδακτικές για το τι πρέπει κάνει ένας πρώην Πρωθυπουργός ή τέως Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Στην Ελλάδα μας έχουν συνηθίσει οι μεν πρώτοι να συνεχίζουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να ασχολούνται με την διακυβέρνηση ασκώντας κριτική, οι δε πρώην Πρόεδροι της Δημοκρατίας σε δηλώσεις, των οποίων το βαθύτερο νόημα των οποίων αναζητούν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Ο Bill Clinton επέλεξε έναν άλλο δρόμο: Να ασχοληθεί με το ίδρυμά του και να προσφέρει με τις γνώσεις και την επιρροή του σε ομάδες πολιτών σε παγκόσμια κλίμακα που έχουν ανάγκη. Ωραία ιδέα που ελπίζω να βρει μιμητές και στην Ελλάδα κάποτε.

Το δεύτερο βιβλίο που διαβάζω αυτή την περίοδο απευθύνεται σε δημάρχους. Είναι το “Art of City Making”, το οποίο μου δάνεισε ο φίλος μου και Δήμαρχος του Βύρωνα Νίκος Χαρδαλιάς. Στο βιβλίο αυτό ο Charles Landry εκτός της ολοκληρωμένης και ανάλυσης των αστικών προβλημάτων, προτείνει τρόπους και ιδέες ώστε οι σύγχρονες πόλεις μέσω της τέχνης να ενισχύσουν την ταυτότητά τους, τον χαρακτήρα τους, να γίνουν πιο δημιουργικές. Πόλεις δηλαδή που να τις αγαπήσουν οι κάτοικοί τους.
