Η φτώχεια φέρνει γκρίνια και "βαρβάρους"

25.2.10




Το εξώφυλλό του γερμανικού Focus έδωσε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία σε μια μερίδα πολιτικών να αποπροσανατολίσουν τη συζήτηση για την οικονομία. Για όλα μας φταίνε οι Γερμανοί.
Σήμερα ο Γερμανός πρέσβης θα δεχθεί τις παρατηρήσεις του Προέδρου της Βουλής για το εν λόγω δημοσίευμα. Με την ίδια λογική οι πρόσβεις μας θα έπρεπε να δέχονται καθημερινά δριμύτατες παρατηρήσεις για τα όσα γράφουν και λέγονται στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης για τις χώρες τους.

Χθες ο αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης τα έβαλε και πάλι με τη Γερμανία. Το είχε κάνει και παλιότερα. Η ιστορία έφτασε στο ναζιστικό παρελθόν, τις αποζημιώσεις που μας χρωστάνε και τα όσα δεινά υπέστη η χώρα μας κατά τη Γερμανική κατοχή.

Θα ήταν όλα σωστά και ωραία για εσωτερική κατανάλωση, εάν δεν συνέτρεχαν δύο σημαντικοί λόγοι:
Ο πρώτος η συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το Μάιο του 1950, η διακήρυξη Schuman πρότεινε την ίδρυση μιας Ευρωπαϊκής Κοινότητας Άνθρακα και Χάλυβα (ΕΚΑΧ), η οποία έγινε πραγματικότητα με τη συνθήκη του Παρισιού στις 18 Απριλίου 1951. Στόχος της ήταν μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ήταν η διασφάλιση της ειρήνης ανάμεσα σε νικητές και ηττημένους και η συμφιλίωση των χωρών επί ίσοις όροις με τη συνεργασία τους μέσα σε ένα κοινό θεσμικό πλαίσιο. Εξελίχθηκε αργότερα σε Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα και τα πρόσφατα χρόνια σε Ευρωπαϊκή Ένωση. Όταν συμμετέχεις σε ένα τέτοιο όργανο, το οποίο από της ιδρύσεως του είχε ως στόχο την διασφάλιση της ειρήνης, δεν μπορείς να επικαλείσαι το παρελθόν μίας χώρας για να καλύψεις τις δικές σου αδυναμίες

Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με το τι κερδίσαμε από τη συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δισεκατομμύρια ευρώ. Ευρώ που έχουν αλλάξει τη ζωή μας και θα την είχαν αλλάξει περισσότερο εάν οι ελληνικές κυβερνήσεις ήταν πιο σοβαρές και διαχειριζόταν τα χρήματα με σύνεση και προς όφελος των πολιτών. Βασικός χρηματοδότης της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι η Γερμανία. Συνεπώς, οι διαμαρτυρίες μας δεν θα πρέπει να απευθύνονται στους Γερμανούς αλλά στις ελληνικές κυβερνήσεις. Όπως οι Γερμανοί έχουν κάθε λόγο να διαμαρτύρονται προς τις κυβερνήσεις τους. Και αυτό κάνουν και γι’ αυτό η Γερμανία γίνεται πιο αυστηρή. Αυτό δε συμβαίνει σήμερα. Έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια.

Τώρα πολλοί θα πουν «μα καλά οι Ευρωπαίοι δεν έβλεπαν την πορεία της Ελληνικής οικονομίας». Την έβλεπαν και κατά καιρούς έκαναν επισημάνσεις. Η αλήθεια όμως είναι ότι δεν ήταν όσο αυστηροί θα έπρεπε απέναντί μας. Και δεν ήταν αυστηροί όχι μόνο με την Ελλάδα αλλά και με άλλες χώρες που αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα και από τα οποία ενδεχομένως οι κίνδυνοι είναι μεγαλύτεροι. Ποιοι κίνδυνοι και από πού προέρχονται το περιγράφει o George Soros στο άρθρο του στους Financial Times: "The euro will face bigger tests than Greece"

blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails
 
 
 

ΒΑΣΙΛΗΣ ΦΕΥΓΑΣ


V. Fevgas, Mirotheou Fevgas Campaigns from Institute of Communication on Vimeo.


Ο Βασίλης Φεύγας έχει σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες και Διεθνείς Σχέσεις στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και έχει πραγματοποιήσει τις μεταπτυχιακές του σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Sheffield της Μεγάλης Βρετανίας. Εργάζεται ως σύμβουλος πολιτικής στρατηγικής και επικοινωνίας και είναι ιδρυτής της Mirotheou, Fevgas Campaigns. Τα τελευταία 12 χρόνια έχει οργανώσει και συμμετάσχει σε δεκάδες προεκλογικές εκστρατείες, εθνικού ή τοπικού χαρακτήρα, εντός και εκτός Ελλάδας.



View Vassilios Fevgas's profile on LinkedIn